Arculattervezés az alapoktól – hogyan dolgozzon a logód helyetted

Egy erős és jellegzetes arculat szárnyakat adhat a márka üzleti teljesítményének. Ha azt szeretnéd, hogy a márkádat felismerjék, elismerjék a képi világát, akkor látványos, jól működő arculatot építs fel a céged köré. Az arculattervezés nem harap, nem kell tőle félni. Megmutatjuk, hogy mik egy teljes körűen kidolgozott márkaarculat elemei, hogy elindulhass azon az úton, amin új ügyfeleket, nagyobb, gyakoribb visszatérő rendeléseket és végső soron több bevételt szerezhess.

Mi az arculattervezés?

Márka arculat tervezésekor a márkád értékeit foglaljuk olyan szimbólumrendszerbe mely később valamennyi reklámfelületeden megjelenik. Vagyis az arculattervezés nem csak a logó tervezést foglalja magába, hanem számos más marketing eszközt is:

Minden marketing stratégia alappillére, hogy professzionális és konzisztens márka arculatot hozz létre. Ehhez kutatás, felmérés és rengeteg előkészület kell, ahogy az is elengedhetetlen, hogy a tervet a legapróbb részletekig kidolgozzuk. Az alapos tervezés egy olyan stílus létrehozásához segít hozzá, ami nem csak az üzletedhez illeszkedik, de pont a megfelelő üzenetet juttatja célba a vevőidnél.

Az elkészült arculat használati útmutatója az arculati kézikönyv. Ebben foglalhatod össze, hogy az egyes felületeken hogyan szabad és hogyan tilos használni az egyes elemeket, hogy maximális hatást érj el. Az arculati kézikönyben határoztod meg, hogy hogyan használd fekete-fehérben logódat, mennyi teret kell hagynod körülötte és más grafikai elemek között, milyen színű háttéren használható, milyen és mekkora betűmérettel jeleníthető meg a szlogen. Ha van külön álló és fekvő, esetleg hosszabb és rövidebb változat a logódból ezek pontos használati szabályait szintén az arculati kézikönyv határozza meg.

Miért fontos a márkaarculat?

Megszemélyesíti a termékedet, ami ezáltal életre kel és képes lesz erős érzelmi kötődést kialakítani a vevőiddel. Az arculati elemek határozzák meg a márkád hangulatvilágát. Ezek segítségével konkrét érzelmeket válthatsz ki a fogyasztóidból. Úgy válaszd meg ezt a hangulatot, hogy tükrözze a céged üzenetét és hozzájáruljon az üzleti céljaidhoz.

A márkaarculatod segítségével egységesen ugyanazt az üzenetet juttathatod el a fogyasztóidnak az összes kommunikációs csatornán. Ezáltal a hatásuk egymást erősítik és elősegíti, hogy a vevőid emlékezzenek a márkádra.

Az arculati elemek segítségével megkülönböztetheted a márkádat a konkurenseidtől. Lehetőséged lesz kiemelkedni a tömegből és pont arra az erősségedre fókuszálni, ami alapján a célcsoportod keresi a terméked. Ráadásul a pontos pozicionáláshoz is hozzájárul, így nagyobb eséllyel találja meg a márkád az elsődleges célcsoportját.

Ismertséget generálhatsz, vagy növelheted a márkád meglévő ismertségét azzal, hogy minden csatornán azonos üzenettel kommunikálsz és azzal, hogy korábban nem használt felületeken használsz brandinget (pl. céges borítékok, ügyfél tollak).

A jól kidolgozott márkaarculat növelni fogja a vevőid elkötelezettségét a márkád iránt, emellett bizalmat ébreszt bennük a termékeddel kapcsolatban. Erről könnyen meggyőződhetsz magad is. Amikor legközelebb vásárolni mész, szemelj ki egy számodra ismeretlen/érdektelen kategóriát. Válaszd ki a számodra legszimpatikusabb terméket. Mikor megvan, nézd meg, hogy milyen márkakommunikációt használ és próbáld meg visszafejteni, hogy mi vett rá, hogy pont ezt a terméket válaszd.

Sokan sokszor leírták már, hogy az arculattervezés kivitelezését nem szégyen profikra bízni, de hidd el, hogy nélküled sem fog menni. Az arculattervezés egy üzenetre, a Te a céged vagy a márkád üzenetére épül és ezt közvetíti az ügyfeleidnek, a partnereidnek és gyakorlatilag mindenkinek, akivel kapcsolatba kerülsz. Ráadásul érdemes hosszú távban gondolkozni. Gondold át jól: az arculattervezés egy olyan dolog, amit rábíznál akárkire csak azért mert olcsó? Ugye nem.

Bízunk benne, hogy hasznosnak találtad az összefoglalónkat. Ha többet is olvasnál a témában, nézz körül a blogunkon. Ha pedig úgy érzed belevágnál, akkor rajta, szurkolunk Neked! Nyugodtan lehetsz merész, mert ha bárhol elakadsz a folyamat során, 1 óra ingyenes konzultációval segítünk, hogy továbblendülj.