Brosúra kisokos azoknak, akik az eladásokat növelnék, nem a problémákat

Sokakban felmerülhet, hogy szükség van-e brosúrára az online tartalmak korában? Igazából csak annak, aki el szeretne adni valamilyen terméket, vagy szolgáltatást.

A brosúra a legalapvetőbb eladást segítő eszköz. Évtizedek óta használjuk, rengeteg alternatívája létezik, azonban még mindig hatékony, ha jól célozzuk és informatív tartalommal töltjük fel. Megmutatjuk, hogyan tudod belőle kihozni a maximumot.

Kezdjük azzal, hogy egy brosúra milyen ne legyen… SOHA!

Népszerűsége ellenére rengeteg rossz brosúra kering közkézen, amiknek a közös ismertetőjegye, hogy az életben soha, egyetlen vevőt sem szereztek, vagy ha mégis, azt a konkurenciának. Egy másik nagy csoportba tartoznak az elképesztően csúnya megoldások. A két halmaz metszéspontjában a mémesítésre váró gyöngyszemek vannak, ha ilyenbe botlasz, oszd meg a közösségi médiában, a siker garantált.

Jó, de akkor milyen legyen a brosúra?

Annak érdekében, hogy a Tied ne ilyen legyen, kezdj a tervezéssel! Döntsd el előre, hogy kinek szól (célcsoport vagy célcsoportok) ez a tartalom és milyen célt szolgál. Itt rögtön válasszuk is el a brosúrát a szórólaptól. Értékesítési szempontból annyi a különbség, hogy szórólapot a hideg kontaktoknak adunk az első megkereséskor, míg a brosúra már a potenciális vásárlóknak szól. Most ne is ragadjunk le olyan részleteken, hogy mennyire hatásos előszelekció nélkül, vaktában szórni a szórólapot totálisan közömbös járókelőkre (spoiler: egyáltalán nem és vannak ennél hatékonyabb eszközök), mert jelen írásunk fő témája a brosúra.

A brosúra akkor hatékony, ha egy már érdeklődő vevővel ismerteti a kínálatot, felvázolja a lehetséges opciókat és tereli tovább a vásárlás felé.
Egy korábbi írásunkban már beszéltünk a katalógusról, ami talán abban különbözik, hogy sokkal részletesebben mutatja be a termékeinket és/vagy szolgáltatásainkat. Vegyünk néhány példát, amik inkább a brosúra kategóriába tartoznak:

  • egy asztalosműhely készít egy brosúrát a referencia bútorairól és az elégedett ügyfél véleményekről;
  • egy fogászat a fogkőleszedésről és a helyes fogmosási technikákról;
  • egy nyomda a roll-up molinókat foglalhatja össze egy brosúrában, árakkal, méretekkel;
  • borsúra egy nyugat-magyarországi falusi szálláshelyeket kínáló utazási irodától;
  • számtalan példa, ahol az eladó és a terméke a főszereplő;

Az online marketing előretörésével létrejött ezek digitális változata is. Szűken véve az online brosúra a nyomtatott anyagok digitális változata, tágabb értelemben azonban az összes landing page, vagy aloldal, ami célzottan egy adott termékkört, vagy szolgáltatást mutat be, a brosúra digitális változatának tekinthető.

Egy tipikus brosúra az alábbiakat tartalmazhatja

borsúra, Red Button

Címlap:

  • Céginformációk – mivel foglalkozik, miről ismert, mit kínál a vevőinek

Másodiktól az utolsó előtti oldalig:

  • Termékek, vagy szolgáltatások bemutatása;
  • Termékelőnyök, érvek, testimonialok;
  • Legfontosabb tulajdonságok, kiszerelés, EAN;
  • Társadalmi szerepvállalás bemutatása;

Záró oldal:

  • A vásárláshoz, érdeklődéshez milyen további lépésekre van szükség;
  • Kerülhet ide egy letéphető megrendelőlap;
  • Területi értékesítők elérhetőségei;
  • Boltok címe, nyitva tartása, térkép;
  • Ügyfélszolgálat elérhetősége;

Milyen formátum legyen?

Az információ és a témakörök mennyisége fogja kijelölni az ideális terjedelmet, ezt követően pedig a felhasználás módja alapján határozhatjuk meg a méretet és a formátumot. Bár nagy a csábítás, hogy egyedi stancolt oldalakkal, trükkös hajtással tegyük eredetivé a kinézetet, szerintünk ilyet csak ritkán szabad alkalmazni és csakis akkor, ha nem megy az olvashatóság és a használhatóság rovására. Akkor terveztük jól a brosúránkat, ha azok, akik gyakran használják, a sokadik megnyitáskor is szívesen veszik kézbe.

Brosúra méretek

Egy átlagos brosúra 2 és 12 oldal közötti terjedelmű, a hajtott mérete pedig A/6 (105×148 mm) és A/5 (148×210 mm) között mozog.

A nagyobb méretű anyagok jellemzően közelebb állnak a katalógus formátumhoz.

Készítettünk egy összesítőt, amiből látszik, hogy mik a jellemző nyomtatási paraméterei a szórólapnak, a brosúrának és a katalógusnak.


Szórólap Brossúra Katalógus
Terjedelem 1-4 oldal 2-12 oldal 8-200+ oldal
Hajtott méret A/6-A/4
105×148 mm
– 210×297 mm
A/6-A/5
105×148 mm
– 148×210 mm
A/5-A/4
148×210
– 210×297 mm
Hajtás típusok Nincs 1 hajtás
Leporello hajtás
1 hajtás
Leporello Tűzött füzet
Ragasztókötés
Tűzött füzet

Az online brosúra formátuma esetén két lehetőségünk is van. Vagy egy pdf kiterjesztésű, webre optimalizált kiadványt teszünk fel honlapunkra, letölthető és/vagy lapozható formátumban, vagy külön aloldalt építünk a témára. Az első megoldás esetében a fájl méretére érdemes odafigyelni, hogy könnyen és gyorsan elérhető legyen, utóbbi esetében meg a reszponzivításra érdemes odafigyelni, hogy a brosúránk megfelelően jelenjen meg kisebb és nagyobb kijelzőkön egyaránt.

Mire ügyeljünk, ami mindenképp legyen benne és ami nem!

A brosúra nem csak a szolgáltatásunkat vagy termékünket hirdeti, hanem a cégünket is. Főleg kereskedő cégeknél érdemes arra külön hangsúlyt fektetni, hogy ne csak a termék, de a cég bemutatása is megragadjon, így nem másoknak generálunk vásárlót az érdeklődőből. A jó borsúra mind tartalomban, mind kinézetben kapcsolódik a cégarculatunkhoz. Így a vevő azt is fogja tudni, hogy mit akar és azt is, hogy honnan!
Természetesen minden fontos elérhetőséget tüntessünk fel, és ha meglévő brosúránkban elévült adatok vannak, vagy gyártassunk újat, vagy aktualizáljuk matricával, betétoldallal.

Amit nem szoktunk javasolni, azok az árak feltüntetése. Ha gyakran változnak az árak, mondjuk árfolyam ingadozás vagy év eleji áremelkedés miatt, dobhatjuk ki a kész brosúrákat. Ugye milyen bosszantó lenne?
Persze ha jól tervezhető a mennyiség és gazdaságosan tudunk utórendelni, akkor akár fel is tüntethetjük az árakat, de csakis érvényességi határidővel és feltételekkel együtt.

Reméljük, a fenti útmutatóval közelebb segítettünk álom brosúra megtervezéséhez. Ha további kérdésed van, vagy konzultációra van szükséged, állunk rendelkezésedre az elérhetőségeink bármelyikén.

Ha szívesen olvasnál tovább marketing témában és tetszett a cikkünk, kérlek nézd meg a többi blogbejegyzésünket is és kövess minket Facebook-on!