Dm akciós újság? Te is bekerülhetsz, így csináld!

Sok kozmetikai cég figyeli irigykedve a nagy márkák dm akciós újság hirdetéseit, a profi bolti reklámanyagaikat és POS megoldásaikat. Te döntesz, hogy ábrándozol tovább, vagy nekiállsz a megvalósításnak, lépésről lépésre.

Úgy képzelem, hogy menő kozmetikai márkád van, amit egymagad építettél fel. Hónapról hónapra növekvő forgalmat realizálsz a webshopodban és a fizikai boltodban. Néhány éve kezdted, a saját lakásod fürdőkádjában, a férjed nem kis meghökkenésére. Gyorsan nőtt a vállalkozás, kezdetben saját műhelyt béreltél, majd teljes munkaidős alkalmazottat vettél fel. A termékpalettádat is hamarosan bővíteni kellett, megjelentek más kozmetikumok. Bárki, akinek az üzletedről mesélsz, elismerően csettint a sikereid hallatán és kiérdemelten lehetsz büszke a vállalkozásodra.

De Te mégsem vagy elégedett, mert már a következő lépésen gondolkozol. Egy újabb növekedési lépcsőn, amit nem lesz könnyű megugrani. Nem kevesebbet tűztél ki magad elé, mint azt, hogy idén összehozol egy dm akciós újság megjelenést a márkádnak. Jó, nem feltétlenül dm, lehet más drogéria is, de mindenképpen országos hálózat szórólapjában szeretnél megjelenni.

Ahhoz, hogy ezt elérd, rengeteg marketing, logisztikai és kereskedelmi kérdést kell egyeztetned. Ebben a cikkben az eladáshelyi marketingeszközök tervezéséhez és gyártásához adunk néhány hasznos támpontot, ami nélkül a terméked dm akciós újság szereplése nem sokat fog érni.

Mennyi idő kell hozzá?

A termék akciós időpontja előtt legalább 2 hónappal kezdj neki a tervezésnek. Mire a termékek az üzletekbe érnek, a legyártott, szortírozott, boltonként csomagolt reklámanyagok is meg kell, hogy érkezzenek. A gyártásra számolj 2 hetet, a grafika is meglehet 2 hét alatt, a maradék 1 hónap azért kell, hogy legyen időd a reklámanyagokat átverekedni az áruházlánc bonyolult logisztikai rendszerén.

A dm akciós újság grafikai követelményei

2 alapanyagra lesz szükséged: egy key visualra, amit adaptálsz és egy sablonra, vagy kötelező elemekre a drogériától, amiket fel kell tüntetnek. A key visual viszonylag egyértelmű, valószínűleg azt a hirdetést szeretnéd használni az üzletben is, amit a TV, print, vagy online kampányodban.

Van olyan drogéria, amelyik kész stancot küld, amelyben az elvárt kötelező elemei fel vannak tüntetve. Van, amelyik csak megadja a méreteket és a preferált nayagokat. A grafikán mindenképpen fel kell tüntetned a lánc logóját (pl. dm, Rossmann, Müller), általában a jobb alsó sarokban. Ezen kívül fel kell tüntetned az akció érvényességi idejét. Van, aki előír más elemeket is, például a  drogéria szlogenjét, Superbrands logót, ezt hálózata válogatja.

Ha már van konkrét elképzelésed, hogy hol szeretnél hirdetni, vedd fel velünk a kapcsolatot és megadjuk a részletes információkat.

Gyártás, amit vegyünk szigorúan

Minden drogérialánc pontosan meghatározza, hogy milyen méretben, milyen alapanyagból, hány db reklámeszközt kell gyártanod. Azt is szabályozza, hogy hogyan címkézd és csomagold őket, hogy  egyesével le tudják juttatni a boltokba és a helyi dolgozók könnyen be tudják azonosítani, és ki tudják helyezni az akció megkezdése előtt. Tartsd be ezeket az utasításokat, mert ellenkező esetben késhetnek, vagy elveszhetnek a reklámanyagaid. Szükséged van rájuk az akció kezdete előtt, hogy maximalizáld az eladásaidat, amíg tart a promóció.

Milyen reklámeszközöket használhatunk?

Egy-egy kozmetikai akciós kihelyezésnél rengeteg reklámeszköz közül választhatsz. Általában csomagban veheted meg őket.

Biztonsági kapu dekor /plakát

Az összes üzlet bejáratánál biztonsági kapuk állnak. Ezek brandingelhetők, vagy fix plakátkeret van bennük, vagy a kaput körbeölelő hullámkarton köntöst kell gyártanunk hozzájuk. Ez egy elég drága, de rendkívül feltűnő reklámeszköz. Ha TV kampány, vagy országos promóció van a márkádon, mindenképpen fontold meg a használatát.

Plakát

(mérete A/0, A/1, A/2 vagy A/3)

A kirakatba, vagy az üzlettérben elhelyezett plakáttartóba helyezhető. A bolti akciót hirdetheted rajta. Kiegészítő médiumnak ajánljuk.

Wobbler

Ez a kis “gyösz” egy fixen kihelyezett szórólap, amit a polccsíkhoz ragasztanak és segít ráirányítani a vásárlók figyelmét az akciós termékre. Van olyan lánc, ahol fix téglalap a mérete, de van, ahol stanccal ellátva fokozható a feltűnősége.

Bolti szórólap

A szórólapok 20-asával, vagy 50-esével lógnak egy erre rendszeresített eurofüles kampóról. Az érdeklődő vásárlók innen téphetnek egyet, ha több információra van szükségük. Érdemes rajtuk felhívni a figyelmet a termékvariánsokra és a márka többi készítményére is.

Display

Általában a drogérialánc biztosít fém displayt, aminek a koronája, vagy az oldala egyedi dekorációval látható el. Ez egy kiemelt reklámeszköz, mert erről a termék is azonnal levehető, így közvetlenül ösztönzi az eladást. Ha drogéria kampányban gondolkozol, ez az eszköz a leghatékonyabb, amit kaphatsz.

Kassza display

Ez egy kis tálca méretű papírdisplay, amit a kasszánál helyeznek el, így a távozás előtti utolsó impulzust adja a vásárláshoz. Van, ahova termékekkel feltöltve kérik a szállítását. Ugyanazt tudja, mint a display, csak kicsiben. Árban is, forgalomban is. A méretkorlát miatt kis termékekkel működik igazán jól.

Online eszközök

A dm akciós újság megjelenést online reklámokkal is felturbózhatod:

Bannerek

A drogérialánc oldalán fix helyeken banner hirdetést helyezhetünk el.

Hírlevél megjelenés

Kommunikadhatunk grafikát a drogéria feliratkozóinak kiküldött hírlevélben.

Facebook poszt

A lánc facebook oldalán egy posztban számol be az akcióról, amihez szintén adhatunk le egyedi grafikát és szöveget.

Reklámújság grafika

Elérkeztünk a címben szereplő dm akciós újság megjelenéshez. Igen, jól sejted, ahhoz, hogy bekerülj az akciós újságba, előbb meg kell állapodnod a drogérialánccal egy országos bolti promócióról. Ez egy jóval összetettebb feladat, mint maga a hirdetés összerakás. Jó esély van rá, hogy mire a reklámújság grafikájának a tervezéséig eljutsz, már leadtad nyomdába a displayek, wobblerek, szórólapok grafikáját, így a hirdetés összerakása egy rutinszerű méretadaptáció lesz.

Arra figyelj, hogy a pontos befoglaló méretbe kell illeszteni az akciós termékek fotóit és szlogenjét. A termékadatokat, árakat a drogérialánc dtp operátora tölti fel, ezért szerkeszthető anyagot kell leadni.

Bízunk benne, hogy hasznosnak találtad a bejegyzésünket. Ha a témával kapcsolatban további kérdésed van, keress minket bizalommal, ha marketingkommunikáció témában tovább olvasnál, nézd meg a többi posztunkat is.