Katalógus készítés a jó brief-fel kezdődik

Már mindent tudsz a vevőidről, a célpiacodról és a konkurenseidről. A termékportfóliód letisztult, kiforrott. Következő lépés a katalógus készítés. Ez lesz az ügyfeleid bibliája, ami végigvezeti őket a rendelés folyamatán. Alapos, átgondolt tervezéssel elérheted, hogy szívesen vegyék kézbe a művedet és a forgalmad is jelentősen növekedjen.

Nagyszerű katalógust tervezni nem varázslat, hanem rengeteg tervezés, előkészítés, és precíz, módszeres végrehajtás kérdése. Az alábbiakban áttekintjük a fő szempontokat, amiket átgondolva tökéletes brief-et adhatsz az ügynökséged kezébe.

A katalógus készítés brief első pontja mindig a formátum

Álló, vagy fekvő. Füzet, vagy leporelló. A/4-es, vagy A/5-ös. Mielőtt belevágsz a tervezésbe és az adatok feltöltésébe, gondold át milyen oldalméretet, orientációt és hajtást szeretnél. A katalógusod formátuma függ a termékek számától és ezáltal a tartalom mennyiségétől, a felhasználás módjától és a katalógus érvényességi idejétől. Egy diszkontlánc minden héten új katalógust ad ki, míg az IKEA évente egyetlen egyet. A tartósságot is vedd figyelembe a formátum választásnál. A katalógus készítés ezért mindig a megfelelő formátum kiválasztásával kezdődik.

Specifikáció, amitől nem csak a költség függ

Milyen vastagságú papírra szeretnéd nyomtatni a kiadványodat? Színesben, vagy fekete fehérben tervezed? Akarsz-e vastag borítót? Fényes, vagy matt legyen a papír? Határozd meg a kötés módját, vagyis hogy hajtott, tűzött, spirálozott, vagy ragasztott legyen a katalógus. A hajtott méret kb. 8 oldalig lehet jó választás, afölött a többi három kötésből választhatsz. A nyomdai paramétereknél határozhatod meg, hogy kell-e a katalógusodra valami különleges felületkezelési eljárás, mint például borító fóliázás, sarokkerekítés, UV-, 3D, vagy formalakkozás.

katalgós készítés - formátumok
Kép: exclusiveinternetdirectory.com

A szerkezete legyen átgondolt

Mielőtt feltöltenéd adatokkal a katalógusodat, érdemes eldönteni, hogy oldalanként hány termék szerepeljen. A hely függ a feltüntetendő információ mennyiségétől. Egy sampon katalógus esetében elég lehet termékenként egy 3×3 cm-es négyzet, míg ha a terméked tekercses nyomtató, lehet, hogy egy teljes oldalpár csak egyetlen típus bemutatásáról fog szólni. A termékek helyén kívül számold bele az illusztrációk, image fotók, támogató hirdetések helyét is.

Design, avagy mivel segítheted a grafikus munkáját

A reklámügynökséged, vagy a grafikusod mindent tud a grafikai trendekről, a színek, formák harmóniájáról, de se a termékedet, se a célcsoportodat nem ismeri behatóan. Kezdd tehát ezzel, mutasd be a termékedet, mondd el, hogy mi különbözteti meg a konkurenseidtől, milyen különleges tulajdonságokkal bír. Írj a piacodról, hol elérhető a terméked, vannak-e viszonteladók, mik a legfőbb értékesítési csatornák. Mutasd be a vevőid szokásait, hogy mikor, hol és mennyit vásárolnak a termékedből. Mik a legnépszerűbb variánsok, mit mivel együtt vásárolnak, mikor lehet többletvásárlásra ösztönözni őket. Árérzékenyek a vevőid, vagy hűségesek a márkádhoz? Hogyan reagálnak az akcióidra? Van szezonalitása a termékednek? Ezek az információk mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a katalógusod hatékonyan működjön a vásárlóidnál.

A design egy katalógus esetében mindig alkalmazott, vagyis támogatja az általad meghatározott marketing koncepciót. Egy szuper prémium divatmárka katalógusa is eleganciát és presztízst sugároz. A csomagküldő szolgálatok katalógusa nem véletlenül van tele rikító akciós feliratokkal. Az ő vevőiket impulzus alapon lehet megfogni, ezért minden oldalon több csábító ajánlattal igyekeznek megragadni a figyelmüket.

Ha bármelyik szemponttal elakadsz, kérhetsz javaslatot az ügynökségedtől. Az azonban vedd figyelembe, hogy a stratégiai döntéseket a márkád életében mindenképpen Te hozod meg és ezt a felelősséget nem ruházhatod át. Ha még nem vagy biztos az elképzelésedben, bízd meg az ügynökséged egy alapos konkurencia analízis elkészítésével és dönts az eredményei alapján.

Bízunk benne, hogy hasznosnak találtad ezt a sorvezetőt, és a segítségével valóban kiemelkedő brief-et fogsz tudni írni a következő katalógushoz. Ha bárhol elakadnál a folyamatban, vagy kérdésed van, keress minket bátran az elérhetőségeink egyikén, szívesen segítünk a továbbiakban. Sok sikert és csodálatos katalógusokat kívánunk!