Nem atomfizika, megállító tábla

Vannak eszközök, amik az egyszerűségükben zseniálisak. Ilyen a megállító tábla is, amit nem érdemes túlbonyolítani. A népszerűsítendő bolt, vagy akciós termék kínáló elé kihelyezve csöndben teszi a dolgát, felkelti a vásárlók figyelmét.

A megállító táblát jellemzően boltok vagy standok elé helyezik ki. Ez egy szétnyitható állvány, aminek mindkét oldalán egy plakát hirdetés van. Angol nyelvterületen A-standnek nevezik, ami nagyon találó, az eszköz oldalnézeti alakjára utal.
Amennyire egyszerűnek tűnik a megállító tábla, annyira jól használható a forgalom tereléshez és figyelemfelhíváshoz.

Megállító tábla típusok

Kültéri vagy beltéri

A kültéri-, beltérihez talán nem kell sok mindent hozzáfűzni, a kültéri táblák időjárásállók, az eső nem fogja leáztatni a grafikát, a szélnek és a hidegnek is ellenállóbbak. A beltéri változatok ezzel szemben karcsúbbak, szebbek, mert ott nem feltétel a robusztus kialakítás.
Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha elmondjuk, hogy néha a beltérit is használhatjuk kültéren, hiszen ezek a megállítótáblák könnyen mozgathatók. Ha tudod nélkülözni a reklámfelületet egy nagyobb szél vagy néhány órás eső esetére, akkor csak csukd össze és vidd védettebb helyre. De persze ha a megállító táblán esernyőt vagy forró italt reklámozol, eléggé bajos lenne pont ilyenkor elrakni.

Cserélhető nyomat vagy állandó dekoráció

Fontos szempont a megfelelő modell kiválasztásánál, hogy fix, vagy cserélhető nyomatosat szeretnénk. Ahhoz, hogy ezt eldöntsd, gondold végig, hogy a megállító tábla üzenete mennyire alkalmi, vagy mennyire általános. Azt, hogy a sarkon befordulva, 50 méterre van az üzleted bejárata egy tipikus fix üzenet, de ezzel ellentétes az idény jellegű ajánlat. Utóbbira lehet még megoldás a krétatábla is, ami házilag újra brandingelhető az éppen aktuális kínálattal.
A krétatáblára írt vicces műfaj egy külön művészeti önkifejező forma. Kattints a galériára és inspirálódj a több tucat agyeldobó, eredeti, vicces üzenetből, jellemzően kocsmák bejáratánál felállítva. A példák sajnos angol nyelvűek, de remélem, hamarosan magyar műremekekkel is gazdagíthatjuk a választékot.

Grafika fejlesztési szempontok

Ha mégsem vagy elégedett a krétával megírt megállító tábla figyelemmegragadó képességével, egyrészt igazad van, másrészt van lehetőség igazán ütős grafikákat készíttetni erre a célra. Egy jó akciós kiemelés megsokszorozhatja a betérők, érdeklődők számát, a többi pedig már az értékesítőkön és az ajánlaton múlik.
A hirdetés tervezésénél törekedj az egyszerűségre. Néhány másodperced van felkelteni a vásárlók figyelmét, ezért gyorsan térj a lényegre. Egy árakció, egy különleges ajánlat jól működhet a megállító táblán.

A plakáthirdetések általában jól működnek ezen a médiumon, azonban itt van egy plusz előny: egy jó ajánlattal azonnal élhet a vevő. Tipikusan impulzív vásárlásra ösztönöz. Vagyis ha üdítőt, fagylaltot, ebédmenüt kínálunk, azt azonnal megvásárolhatja és fogyaszthatja. A megállító tábla ezért hatékony eszköz kisboltok, cukrászdák előtt. Éttermek előtt például jól működhet a napszaknak megfelelő ajánlat kínálásával.

Figyeljünk a tömörségre, rövidségre. Egy-két szónál ne legyen több a megállító táblán és azok is inkább felülre kerüljenek. Jól működhetnek rajta az ikonok, ábrák, erre a legjobb példa a jellegzetes citromsárga „Wet Floor” megállító tábla, melyet üzletközpontokban raknak ki a frissen felmosott padlókra.

Ha komplexebb üzenetünk van, egy kis kampóra, vagy egy plexi tokba tehetünk néhány brosúrát a megállító táblára, hogy aki behatóan érdeklődik, további információhoz juthasson..

A megállító tábla karbantartása

A megállító tábla nem igényel sok gondoskodást az általános tisztán tartáson kívül. A kültéri, bejárat elé kihelyezett darabokat estére be szokták vinni, hogy ne ázzanak meg, és hogy óvják őket az éjszakai rongálástól. A beltéri modellek még ennyi törődést sem igényelnek.
A kültéri modelleket idővel kikezdheti az UV fény, a nyomat színe megfakulhat, a keret berepedezhet, eltörhet. Ez jelzi, hogy cserére szorul. Az időtartamra nincs általános szabály, sok függ a konkrét típustól, anyaghasználattól és a felhasználás helyétől. Van ahol már fél év múlva jelentkeznek az első elhasználódási jelek, és van amelyik évekig bírja tökéletes állapotban.

Ha neked nem elég ütős felület a megállító tábla nézd meg a nagytestvérét a kültéri installációt, amiről egy korábbi írásunkban már értekeztünk.

Ha pedig tetszett a cikkünk, oszd meg és kövesd a Facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a többi írásunkról sem.

Természetesen a kérdéseidet és észrevételeidet pedig küldd el nekünk!