POS anyagok – a hétköznapjaink részei, de mit tudunk róluk valójában?

A reklámeszköz gyártások során gyakran előkerül ez a 3 betűs rövidítés: POS. Van, aki ráadásul így használja: POP. De hogy mitől lesznek a POS anyagok valóban hatásosak és mit érdemes róluk tudni, azt összegyűjtöttük nektek ebbe a cikkbe.

Forrás: www.topprint.bg

Mit jelent a POS, azaz a Point of Sales?

A POS egy rövidítés, az eredeti név Point of Sales, vagyis az eladás helye. Ikertestvére a POP, ami Point of Purchase, vagyis a vásárlás helyét jelenti. Mindkét kifejezés a marketing, vagy a reklám jellegére utal, vagyis eladáshelyi, vagy vásárláshelyi reklám. A két szó közti különbség nüansznyi és abban áll, hogy az eladó, vagy a vásárló szemszögéből elemezzük a folyamatot.

Azért van szükség POS anyagokra, vagyis eladáshelyi reklámra, mert a vásárlói döntések 66%-nál is magasabb része a boltban dől el helyben. Ezt nem mi mondjuk, hanem a POPAI, a Nemzetközi Marketing és Kereskedelmi szövetség.

Ezzel az információval felszerelkezve elhatároztuk, hogy szeretnénk minél hatékonyabban reklámozni a márkánkat a bolton belül. Ez érthető, de hogyan?

wobbler

Hogyan működnek a POS anyagok?

Számos lehetőség áll rendelkezésünkre. Az első, hogy kiemelhetjük a termékünket az eredeti polchelyén, például egy wobblerrel. A wobbler a nevét a billegő mozgásáról kapta, és ami egy karton lap, egy rugalmas plexi laphoz erősítve. Mozgásával felhívja a termékre a figyelmet, felületén pedig a fő termékelőnyök, vagy ATL, vagy BTL csatornák reklámjainak főbb üzenetei kommunikálhatók.

A wobbler testvére a polczászló, ami ugyanazt a kommunikációs hatást éri el, csak más formátumban. Az anyaga jellemzően PVC, fém, vagy műanyag zászlórúddal. Előnye, hogy tartós, hátránya, hogy zárt térben nem nagyon fog lengedezni.

Itt kell megemlítenünk a polccsíkot, amivel az árjelző csík háttérszínét módosíthatjuk. A hatása szintén korlátozott, mivel az árjelző csík jellemzően tele van árcímkével, így van, hogy a csík alig látszik ki mögüle.

Kozmetikai termékeknél elterjedt, hogy tesztert raknak ki a polcra, amivel a kézkrémből ingyenes minta vehető és kipróbálható a megvásárlás előtt.

Az eladáshelyi jelenlétet erősíti a padlómatrica is, ami a nevéből adódóan a lefelé figyelő vásárlókat veszi célba. Kopásálló laminátummal látják el, ezért hónapokig bírja a gyűrődést. Ide viszonylag egyszerű, célirányos üzenetet érdemes elhelyezni.

Ha eltávolodunk a polctól, a következő nagy lépés, amit a termékünk népszerűsítéséért tehetünk az a másodkihelyezés biztosítása. Lehet szó polcvégi, ún. gondolavég akcióról, vagy önálló kínálóról, displayről. Bizonyos láncok esetében van lehetőség a kasszáknál külön kis kassza displayt kihelyezni.

padlómatrica red button

Kinek mi a dolga?

A displayeket és a dekorációs elemeket nekünk kell legyártani, az áruházi személyzet pedig az akció lejártával eltávolítja őket. Az áruházzal jóvá kell hagyatnunk a grafikát, de mivel mi készítjük, itt elég nagy szabadságot élvezünk, hogy életre keltsük a márkánk világát. Mivel a termék úgyis megtalálható a dobozon, érdemes képekkel, fotókkal operálni, esetleg a TV reklám jellegzetes jeleneteit kirakni.

Kakukktojás a POS anyagok között

A végére értünk a legfontosabb bolti eladássegítő reklámeszközök bemutatásának. Ha tetszett a cikk, oszd meg, és like-old a fb oldalunkat, hogy elsőként értesülhess friss tartalmakról a marketing világából.

Az eladáshelyi reklámokhoz tartozik a Flyer hirdetés is. Ez kicsit megtévesztő, mert a kereskedők heti akcióit tartalmazó reklámújsággal jellemzően az otthonában találkozik a vásárló, nem az eladás helyén. Mégis ide sorolják, leginkább azért, mert az újságban már konkrét akciók találhatók árakkal, kiszereléssel, és az akció időtartamával.

Ha pedig segítségre van szükséged a POS anyagok gyártásában, vedd fel velünk a kapcsolat!